Kukaan ei pidä rahan pyytämisestä... mutta huh kyllä se vaan kannattaa!

myynti raha tarjous Jul 10, 2021

…sillä se on ehkä tärkein taito minkä voit oppia, sen arvo on mittaamaton!

Esimerkiksi oma 19v poikani ei ihan hirveästi tykkää pyytää isältään rahaa… 

...mutta alkaa kyllä oppia sitä käytännön pakosta, koska siinä iässä tarpeet alkavat kasvaa silmissä ja jälkeen ei olisi kiva jäädä. :) 

Ja monille tuttu tilanne on kun pitäisi päättää paljonko uskallat työpaikkahaastattelussa pyytää palkkaa, saati sitten palkankorotusta samaan työhön mitä jo teet. 

Onhan se ärsyttävä paikka ikään kuin mittauttaa omaa arvoaan... ja silti se kannattaa ottaa todella arvokkaana harjoituksena siihen miten muotoilet arvon toisen nähtäväksi. 

Mutta ihan erityisesti tämä yleinen vaikeus lävähtää silmille...

Continue Reading...

Miltä näyttää 75 miljoonan arvoinen sähköpostilista?

Aina silloin tällöin kuulee sitä jo aika vanhahtavaa narinaa, että sähköposti on vanha juttu, kukaan ei lue niitä ("en minä ainakaan"), somessa kaikki tapahtuu nykyään... jne jne. 

Ja onhan se ymmärrettävää, jollain himppusen vinksahtaneella tavalla.

Sillä miten ihmeessä se voi olla mahdollista, että joskus vuonna 1969 syntynyt teknologia voisi toimia ja tuottaa vielä tänäkin päivänä 2020-luvulla?! 

Mutta niin se on, ja tulee aina vaan selvemmäksi päivä päivältä. 

Tässä uusin esimerkki. 

 Pikkuruinen amerikkalainen yritys nimeltä The Morning Brew, jonka ainut tuote on ilmainen uutiskirje... ostettiin äskettäin pois kuleksimasta hintaan 75 miljoonaa amerikan dollaria. 

Siis ihan tavallinen uutiskirje. Ja 75 miljoonaa. Käykö järkeen? :)

Ei teknologiaa, ei nerokkaita...

Continue Reading...

Kumpaa oikeasti haluat: digimarkkinointia vai online-myyntiä?

digimarkkinointi myynti Mar 02, 2021

Tämä on oikeasti tämän päivän markkinoijien kohtalonkysymys, enkä liioittele sitten tippaakaan... 

Olen nimittäin nähnyt omin silmin vierestä katsoen kun muutoin viisasta liiketoimintaa tekevät ihmiset pystyvät "kusaisemaan" bisneksensä suoraan kaivosta alas väärin tehdyllä tai väärin hankitulla markkinoinnilla. 

Ei ole ollenkaan tavatonta nähdä tiettyjen mainostoimistojen kampanjoita, jotka maksavat 5- tai 6-numeroisia summia eikä takaisin tulleista euroista saati voitosta ole tietoakaan. 

Se sitten taputellaan hissuksiin historiaan yhtenä epäonnistumisena, joita "vaan väistämättä tulee kun paljon tehdään". Niin kauan kun siihen on varaa eikä tule, hmm, poikkeusoloja kuten aina joskus tulee. 

Väitän, että taustalla on radikaali ajattelun vinouma: tehdään "digimarkkinointia" - usein some...

Continue Reading...

Netissä mitään ei tapahdu ilman toimivaa otsikointia

Uncategorized Jan 25, 2021
 

Tiedätkö itse minkälaisen otsikon valitset mihinkin tarpeeseen ja tilanteeseen? 

Vaihtoehtoja on niin monta, kieltämättä… ja helpointa tuntuu olevan kopioida kilpailijoilta? :)

Kieltämättä, mutta silloin jää helposti jalkoihin ja saa huonon maineen… parempi lisätä omaa osaamista ja testata lisää.

Otsikointi on sekä tiedettä että taidetta, kerron tästä pian lisää…

Continue Reading...
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.